Vapaa-ajan matkustaja-, matkatavara-, matkavastuu- ja matkaoikeusturvavakuutus sekä vapaa-ajan tapaturmavakuutus

Professoriliitto on vakuuttanut jäsenensä Vakuutusyhtiö Turvassa. Vakuutuspaketti sisältää vapaa-ajan matkustaja-, matkatavara-, matkavastuu- ja matkaoikeusturvavakuutuksen ilman yläikärajaa. Näissä vakuutuksissa vakuutettuna ovat myös mukana matkustava, jäsenen kanssa samassa taloudessa asuva puoliso sekä mukana matkustavat alle 20-vuotiaat lapset ja lapsenlapset.

Lisäksi jäsenet on vakuutettu vapaa-ajan tapaturmavakuutuksella sen vakuutuskauden loppuun saakka, jonka aikana vakuutettu täyttää 80 vuotta.

Näin toimit, jos sairastut tai sinulle sattuu tapaturma ulkomailla

1. Hae TaskuTurvan hoitolaitoshausta matkakohteen hoitolaitoskumppanit. Voit myös hakeutua matkanjärjestäjäsi suosittelemaan hoitolaitokseen.
  2. Jos matkustat yleisimpien turistikohteiden ulkopuolella tai Yhdysvalloissa tai jos kyseessä on vakava tapaturma tai sairastuminen, ota yhteyttä SOS matkahätäpalveluun +358 10 195 111. Hätäpalvelu auttaa matkalla myös, jos tarvitset apua hoidon saamiseksi.
  3. Jos maksoit itse hoitokuluja, tee korvaushakemus TaskuTurvassa tai Turvan sivuilla.

Tutustu jäsenvakuutuksiin ja räätälöityihin etuihin osoitteessa:

Löydät Turvan yhteystiedot ja ohjeet vahinkoilmoituksen tekoon osoitteessa:

Professoriliiton jäsenvakuutukset ovat siirtyneet Vakuutusyhtiö Turvaan 1.1.2024 alkaen. Jos sinulle sattuu tapaturma tai muu vahinko 1.1.2024 jälkeen tai tarvitset muuta apua vakuutusten kanssa, ole yhteydessä Turvaan. Vuonna 2023 tapahtuneet vahingot käsitellään Fennian kanssa.