Förbundets möte 11.10

Förbundets ordinarie sammanträde ordnas fredagen den 11 oktober kl. 13.00 på hotell Marski i Helsingfors.

Ärade medlem av Professorsförbundet

Du är välkommen på förbundets stadgeenligt ordinarie förbundsmöte. Mötet ordnas vartannat år och är öppet för samtliga medlemmar.

Avtalad tidpunkt: fredag den 11.10.2024 kl. 13.00
Plats: Hotellet Marski by Scandic, rum Ykkönen + Kolmonen (adress Mannerheimvägen 10, Helsingfors).

Före mötet serveras lunch från kl. 12.

I början av mötet talar professor Vili Lehdonvirta (Aalto Universitetet) under rubriken Var bor AI? Den globala politiska geografin för datacenter (på finska).

Under förbundsmötet utses fullmäktige för år 2025 och 2026. Enligt stadgarna ska förbundsmötet behandla årsberättelserna som har lämnats in av förbundsstyrelsen. Berättelserna för åren 2022 och 2023 finns till påseende och kan laddas ned på förbundets webbplats.

På förbundsmötet har varje ordinarie medlem (= personmedlem) rösträtt.

Efter mötet är du välkommen att delta i ett cocktailevenemang för att fira förbundets 55-årsjubileum och den nya Professorsmatrikeln. Cocktailevenemanget slutar kl. 16.30.

Med tanke på trakteringen under förbundsmötet och evenemanget ber vi att de som ämnar delta i mötet meddelar om sin närvaro före 7.10.2024 per telefon: 09 4250 700.